2009-07-31

Sol och värme

Ja, sol och värme är det inte gott om just nu, därför får ni se en bild på solrosorna i stadsparken från häromdagen. När den riktiga solen lyser med sin frånvaro kan man ju ta in ett gäng ersättare istället! Dagens första promenad så var det i alla fall soligt och hyfsat varmt, det gick bra att gå barbent och med kortärmad tröja utan att få frostskador. För en stund sedan så blev det alldeles mörkt härinne där jag sitter, och det kändes att det blev kallare. Någon minut senare vräkte regnet ner och det såg ut att blåsa halv storm.
Regnet och blåsten höll inte i sig så länge, men nu har jag fått ta på mig strumpor eftersom det blir lite kallt med balkongdörren öppen. Regn känns lite onödigt just nu, det är snart dags att gå en eftermiddagspromenad med Higgins, och sen ska jag till veterinären med honom så att de får titta på en vårta/fettknöl han har i nacken. Inte så roligt att komma till veterinären med en genomblöt hund så förhoppningsvis håller sig vattnet kvar i himlen. Annars får man väl säga som Papphammar: "Sverige får väder"

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men jösses! Finns Papphammar på YouTube?! Måste jag leta reda på gemast! (Ifall du kollar tiden, jag bor inte i Sverige...)

Erika

Anonym sa...

Glömde säta att jag naturligtvis hoppas att Higgins knöl på nacken inte är något att oroa sig för.
Erika

Anonym sa...

Himla roligt att se Papphammar, det var länge sen. Hur gick det med veterinärbesöket?

Synnøve. sa...

Papphammar var och är en rolig figur.
Tänk så mycket kul humor de gjorde förr...
Väder har vi överallt. Men det är olika hihi...
Här såg solen ut att komma fram. Så kom det massor av moln. Nu är solen borta igen....
Som sagt.... Bra med väder.
Kramen Synne.

Yvonne L sa...

Erika: Ja, Papphammar finns på You Tube, bara att leta reda på! Mina besökare får skriva kommentarer vilken tid de vill! ;0)

Anonym: Om Higgins veterinärbesök står det om i ett annat inlägg!

Synne: Visst är Papphammar rolig! Alla sketcher är förstås inte jätteroliga, men många är helt sanslösa!