2009-07-22

På patrull med konstapel Higgins

Ikväll har jag varit ute och gått med konstapel Higgins. Han tjänstgör inte alltid, men ikväll var det tydligen hans uppgift att hålla ordning på både folk och fä under vår promenad.
Han började skälla på den här stackars igelkotten, det är därför lille kotten vänt rumpan till och klickar man upp bilden lite större ser man vänster bakfots trampdyna. Väldigt sött! Synd bara att jag inte fick med ansiktet, det hade ju varit en ännu sötare bild, men jag hade ju som sagt konstapel Higgins med mig.

Sen fortsatte vi vår promenad under vilken Higgins i tur och ordning skällde ut
  • en duva
  • en ungefär 11-årig kille på skateboard
  • en flock med änder
  • en motorcykel med högt motorljud som körde förbi i hög fart
  • en bil med högt motorljud som körde efter motorcykeln i lika hög fart
  • en mås som satt och skrek på ett broräcke
  • en schäfer
  • en tant med en konstig hatt och sist men inte minst
  • katten på bilden nedanför.
Han skällde inte mycket eller länge på någon av de utskällda förutom motorcykeln och bilen, övriga fick en eller två åthutningar att hålla sig lugna. Just ja, sen sprang vi på en gräsmatta också, men de ihållande skällningarna som yttrades då var ren glädje!

Det är nog tur att Higgins inte sett spindeln som sitter i badrumstaket, eller precis i skarven mellan vägg och tak. Den verkar ju inte farlig och för inget oväsen så den får väl vara där den är. Den verkar mest sitta där och bara sitta.

7 kommentarer:

Jenny sa...

Iiisch spindel.. iiisch. :P Tur vi inte svängde förbi då, för då hade han nog skällt på oss med. :)

Anonym sa...

Han verkar ha mycket att göra den där Higgins!

Yvonne L sa...

Jenny: Higgins var på skällhumör igår, så man vet ju aldrig.. ;0) Spindeln känns lite onödig, speciellt idag när jag inte vet vart den tagit vägen!

Yvonne L sa...

Anonym: Även hundar måste hålla sig sysselsatta!

Lisa sa...

Hihihi, jag ser verkligen Higgins framför mig med polismössa på huvudet gåendes omkring och skäller ut människor eller djur som inte håller sig till lagens ordning (vilken lag det nu kan vara)... ;)

Synnøve. sa...

Undrar vad konstapel Higgins hade sagt om spindeln i taket?
Vi har en här med. I vardagsrumsfönstret.
Satt och kikade på den när den fått en liten mal i sitt nät. Den satt kan jag lova. Ju mer den sprattlade för att komma loss, dessto hårdare satt den.
Spindeln var lite större än ett knappnålshuvud. Den stackars malen var säkert 2 cm lång.
Såg hur den fick dödsstöten. Hur den sen blev dragen in till fönsterlisten och laggd i visthusboden för sämre tider.
Nu är den bara ett tomt skal.
Spindeln får bo kvar. Hon tar getingarna som kommer in.
Hon heter Feta Greta.
Det är skoj med husdjur....

Konstapel Higgins skulle få ett bra team om han var här.
Erri och Mats passar på allt som rör sig.
En cyklist får så det susar...
Sopbilen får sig en skopa den med.
För att inte tala om tippbilen som kör förbi med grus och annat skräp.
En och annan fågel får veta att det är förbjudet område med.
Katterna på gården får höra att de ska passa sig. Men så fort de rör på sig så sticker de två hundarna. Då är de minsan inte så tuffa....
Så här skulle Higgins nog trivas.

Nu ska jag ta med mig min trötta lekamen upp i säng. Maken jobbar och det är alltid lika svårt att sova när han jobbar natt.
Man ligger och oroar sig tror jag.
Men nu är jag trött så ögonen svider.
Så jag säger natta till dig och din sängkompis.
Klart han ska ha det skönt i sängen han med...
Kram Synne.

Yvonne L sa...

Lisa: Jag brukar också se polismössan trots att den inte finns där! ;0) Men ibland är Higgins en väldigt överseende konstapel, då tittar han knappt åt sånt som dagen innan eller t.o.m. promenaden innan fått honom att säga till på skarpen! :D

Synne: Ja, spindlar gör väl någon nytta, men min har flyttat nu. Det fanns nog inte mycket för den att äta i mitt badrum. Jag tycker nog det låter som om Higgins inte behövs hos er, ni verkar ha ett bra polisteam utan honom! ;0)