2009-09-10

OBH Nordica uppladdningsbar handdammsugare

För ett par veckor sedan skrev jag om att jag gillar att svara på enkäter och att jag är med i flera olika paneler. Då hade jag varit och hämtat en Weber pepparkvarn som jag bytt till mig mot intjänade poäng. Idag har jag varit och hämtat nästa poänggrej!
Lyckades balansera kartongen på balkongräcket utan att den trillade ner till grannarna under!

En uppladdningsbar handdammsugare! Den här gången var det för poäng jag skrapat ihop genom hushållspanelen hos GfK Sverige. Där har jag varit med i drygt ett år och det är ibland rätt så ansträngande att vara med just där.
Dammsugaren var ju tvungen att laddas så just nu står den provisoriskt på hyllan bredvid mig. Normalt sett ligger det fullt med papper där, men jag tog bort dem när jag skulle fota så det såg mindre rörigt ut! ;0)

Det innebär nämligen att när jag varit och handlat mat så har jag en liten scanner hemma som jag scannar av varorna med när jag packar upp kassarna. Sen är det en adapter som kopplas ihop med datorn och så skickar jag över mina scanningar till en speciell sida. Där får jag sen gå in och så går man igenom vara för vara och skriver upp pris och annat. Det tar alltså en hel del tid men är ganska roligt. Gissa om jag fått koll på vad olika matvaror kostar! Inte exakt pris, men ungefär.
Jag har redan bestämt att det lilla borstmunstycket är mitt favoritmunstycke! Har räknat ut att man kan använda det istället för dammtrasa eller dammvippa. Damma är något jag hatar så nu kanske det blir lite roligare! Jag har redan testat men eftersom dammsugaren bara var pyttelite laddad så hann jag inte mer än ovansidan på en tavelram.
Man belönas med ett visst antal poäng varje månad beroende på om man skannar och skickar in varje vecka eller ej, och ibland kan man få extrapoäng genom att svara på extraundersökningar. Men jag tycker som sagt enkäter och undersökningar är roliga, och sen när man kan byta ut sina poäng mot bra grejer så är ju inte det helt fel. Nu lär det ta ett tag innan jag kan beställa något från någon av de paneler jag är med i, och nästa gång är det nog dags för lite välgörenhet istället för prylar till mig själv.

8 kommentarer:

Gun sa...

Jag har preci gått med i Panel.se, tror jag det heter. Har fått tre enkäter på ett par veckor. Men jag har ingen aning om vad man får för de där poängen..

Malin B sa...

Så himla KUL att få BRA grejer för "mödan".
Jag är bara med i en panel för Må Bra men där tar det "hundra år" innan jag får ihop till något tror jag minsann... Siktar förstås på en halvårsprenumerataion gratis. ;)

Ingmarie sa...

Jasså du gillar INTE oliver?
Själv kan jag sätta i mig en hel burk utan svårigheter!
Det här med att damma är vi väl ganska överens om att det tillhör väl inte favoritsysselsättningarna...

Tur jag har gubben...som dammvippa!

Kram på dig

mamma sa...

jag blev tvungen att skriva en kommentar, ver.=buracell, du laddar ju dammsugarens batterier. Så tänkte jag.

Jenny sa...

Inte undra på att du får snoffsiga grejor. Ska nog regga där jag med... :D

Yvonne L sa...

Gun: Tror kanske det är en sån panel där man ger sina poänt till välgörenhet!

Malin: Japp, bra grejor gör ju det hela roligare! Då kan man stå ut med att det ibland tar upp en del tid.

Ingmarie: Nä, oliver går inte. Jag bodde i Israel ett år och försökte verkligen lära mig men det går inte. Enda gångerna jag ev försöker lite extra är om oliverna ligger i typ en Dry Martini. Då kan det ju finnas sprit i dem! :D

Mamma: Jag har inte sett batterierna, men det kan ju vara som buracell batterier! (Eller duracell som de väl förstås heter.)

Jenny: Det kan vara värt att regga sig på det här stället! Har man bara tid och ork att skicka in varje vecka så matar poängen på rätt så snabbt. :0)

Bibbi sa...

Smart! Själv är jag också med i nägra "paneler" Men inte lika krävande. Jag brukar få Lantlif som tack;)

Yvonne L sa...

Bibbi: Gillar man Lantlif så är det ju en bra panel att vara med i!