2009-03-05

Vispgrädde

Jag äter aldrig frukost innan jag går till jobbet på morgonen. Jag dricker ett glas Proviva svartvinbärsdryck innan jag tar ut Higgins på en vända runt närmaste park, och sen dricker jag en mugg kaffe med mjölk och socker innan jag lämnar Higgins hos mina föräldrar och går till jobbet. När det är dags för morgonfika på jobbet vid 9.30 äter jag medhavd dubbelmacka och så äter jag yogurt. En dag förra veckan på morgonfikat var det en kollega som förvånat frågade om det var vispgrädde jag åt. Jag kunde ge henne lugnande besked om att jag inte blivit komplett galen. Det var turkisk yogurt som ju är lite tjockare än annan yogurt. Det är min senaste matsak, turkisk eller grekisk yogurt i såna där små plasthinkar. Varje kväll gör jag iordning en liten burk där jag skedar upp lite yogurt, sen har jag faktiskt i lite socker eller honung och sen blandar jag det innan jag lägger på ett par skedar müsli.
På helgerna blir det lite annorlunda, då dricker jag också Proviva svartvinbärsdryck, sen går jag på promenad med Higgins i ca 1-1,5 timma beroende på vädret. Väl hemma fixar jag kaffe och mackor och sätter mig och äter samt läser tidningen i lugn och ro, och så brukar jag börja lösa korsordet i tidningen. På söndagarna när det inte kommer någon tidning brukar jag äta min frukost i soffan tittandes på något jag spelat in från tv:n under veckan. Men av någon anledning äter jag inte yogurt på helgen.

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Hos oss är vi storkonsumenter på Provoa. Både människor och hästar, för hästar har det samma funktion som hos människor.

Turkisk yoghurt har jag däremot aldrig ätit.

~Livet i byn

Anonym sa...

Det låter ju, egentligen, ganska gott. Grekisk yogurt är ruskigt gott, tycker jag. :)

Yvonne L sa...

Livet i byn: Va? Dricker hästar Proviva? Är det någon speciell smak de föredrar?
Turkiskt yogurt skulle du testa, men jag är tveksam om hästarna skulle gilla det. Men du kanske skulle få dela med cockrarna...

Jenny: Ett tag hade jag för mig att jag inte tyckte om vare sig turkisk eller grekisk yogurt, men jag hade fått för mig samma sak när det gäller pesto också. Nu äter jag alltså både yogurt och pesto, fast inte tillsammans...