2009-03-08

Statt

Den här synen är ju inte direkt upplyftande, och när man sen fått höra att samtliga anställda blivit varslade blir det ju ännu värre. Än vet man inte om det kommer att drivas vidare som hotell, restaurang och konferensanläggning, det beslutet är tydligen inte taget än. De flesta hotellrum klarade sig ju eftersom de ligger i den högre byggnaden till vänster, men ändå är det tydligen osäkert med hotelldriften. Tydligen kommer det som står kvar efter branden att rivas, och om det byggs upp igen vet man alltså inte. Det kan hända att jag fått alla de här turerna om bakfoten, jag läste artikeln igår och minnet är bra men i vissa fall väldigt kort. En sak som jag helt säkert kommer ihåg är i alla fall att en vepa kommer att sättas upp runtomkring förödelsen så att man ska slippa se eländet.
Sen vill jag bara meddela att det här regnet som började på eftermiddagen tycker jag är helt onödigt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Regnet har blivit snöslaskigt här. Usch. Ja... det är tragiskt med hotellet och jag tycker det är synd och skam att alla anställda får gå och de bara lägger ned, ger upp. Lite mer kämpaglöd får man nog ha, även som hotellkedja.

Ingrid sa...

Ush, det blir som ett monument av eländet. Hoppas det löser sig på bästa sätt, både brand och varsel känns ju inte helt bra.

~Livet i byn

Yvonne L sa...

Jenny: Det var snöblandat regn här också tidigare ikväll, nu är det nog bara regn.
Vi får väl hoppas att de danska ägarna till hotellet kommer på andra tanker.

Livet i byn: Vi hoppas att det löser sig på bästa sätt, det måste komma lite goda nyheter snart.