2009-03-18

Städning, tv och en märklig sak

Jag är helt fascinerad av "Rent hus"! Helt obegripligt hur folk kan ha så smutsigt och ostädat hemma. Inte för att jag är pedant och har skinande rent hemma hos mig, men jag förstår inte hur det kan bli så smutsigt och rörigt som i de hem som visas upp i programmet. Sen tycker jag att de två programledarna är roliga, och man kan ju faktiskt få lite tips ibland om miljövänliga sätt att städa.

Städning är något de börjat med utomhus också, igår kväll såg jag de första gatsopningsmaskinerna! Det brukar ju ta några veckor innan de är färdiga, men nu har de i alla fall börjat. Det verkar som om det på allvar är dags att leta vårtecken varje dag och se fram emot sommaren.

Sen är det verkligen något fel på min mail precis som jag trodde för några dagar sedan. Nu vet jag till exempel att min syster mailat till mig utan att det hamnat i min inkorg. Det märkliga är att hon skickat ett mms till mig i söndags, och ett sms i måndags men det har jag inte heller fått. Hur skumt som helst! Mobilen och mailkontot har ju ingenting med varandra att göra. I alla fall inte vad jag vet, men kanske konspirerar de med varandra när jag inte är med...

2 kommentarer:

Ingrid sa...

>Nä men lägg av, missade jag mitt favvorprogram "Rent Hus"? VAr det premiär i i kväll?? Shit....

Jag gillar det för att det brukar sätta fart på min städning, till min mammas stor förtjusning eftersom hon anser att vi lever i missär ha-ha!!

~Livet i byn

Yvonne L sa...

Det brukar sätta fart på min städning också! Gissa vad jag ska göra i helgen....