2009-03-21

Ute på gatan och i parkerna

På eftermiddagen var det något på gång i porten bredvid, ute på gatan stod två ambulanser, en brandbil och en polisbil. Jag har ingen aning om vad som hänt, men de stod där ett bra tag.

Ett tag efter att allt var som vanligt nere på gatan igen så var det dags att gå ut på promenad med Higgins. Den här gången så slapp jag i alla fall plocka glasbitar ut tassarna, och så hittade jag fler vårtecken, små gula blommor som börjar komma upp i Rothoffsparken.

När eftermiddagspromenaden var avklarad så tog jag mig en kopp te och efter det gladde jag Higgins genom att gå in och lägga mig på sängen och läsa. Higgins brukar försöka få mig att gå in och lägga mig så att han ska få ligga och mysa lite i sängen, men det är ytterst sällan jag gör det. Men idag blev han alltså nöjd, han borrade sig ner i kudden bredvid mig med en djup suck av välbehag.
Kvällspromenaden blev längre än jag trott, men Higgins var tydligen på humör att gå längre än vi brukar på kvällarna. Här är i slutet av promenaden och vi närmar oss...

Det är flera år sen jag var där och simmade, men jag promenerar förbi där nästan varje dag.

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Du har nog rätt, man blir aldrig för stor för påskägg. I alla fall inte det goda inuti.

Jag förundras över att vi bor i samma land. Ni har ju ingen snö...

~Livet i byn

Yvonne L sa...

Fast nu snöar det igen. Men det kommer nog inte att ligga kvar.