2009-03-27

Olika fel

Men nu har det väl uppstått ett allvarligt fel! I ett par dagar har vi haft soligt men kallt, så jag och många med mig hade sett fram emot en solig och fin helg. Idag var det fel redan på första morgonpromenaden runt 7-tiden, ingen sol i sikte och gråkallt samt blåsigt. När jag var ner på stan en snabb sväng på lunchen så var det ännu ruggigare och blåste så sand och annat virvlade runt så att man var tvungen att blunda. När det var dags för eftermiddagsfika så såg man små snöflingor i luften, och när jag kom hem för ett tag sedan så såg det ut som på bilden nedanför.
Suck! Det är väl helt onödigt att det kommer mer snö nu! Sen jag tog bilden har det dessutom fortsatt att snöa så jag hoppas att det smälter bort direkt. Det vore ju trist om de måste börja sanda igen, just som de kommit igång med vårstädning av gatorna. Just ja, i helgen ska man visst ställa om klockan till sommartid också... Det känns ju verkligen fel just nu.

Ett annat fel läste jag om i Expressen, fast det tyckte jag var ett ganska humoristiskt fel ändå. Nu hör man ju endel säga att man får bättre service och omvårdnad för sina djur hos veterinären än om man själv går till läkaren, så kanske skulle de nappat och bokat en tid. ;0)

Inga kommentarer: