2009-03-03

Hmm, felläsning igen.

Idag på lunchen satt jag och bläddrade i Folket, en av lokaltidningarna. Exakt vad det stod i den artikel på vänstersidan som jag ögnade igenom kommer jag inte ihåg. Däremot kommer jag ihåg delar av en rubrik som var på sidan till höger. "Lurade flera att bli farmor." Jag hann förstås börja fundera på hur man lurar någon att bli farmor, och hur man skyddar sig mot det? Fast naturligtvis stod det inte så. När jag fokuserade blicken på farmor-artikeln såg jag att det stod "Lurade flera bilfirmor". Det satte ju saken helt i ett annat läge.

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Ha-ha så där gör jag också, det kan bli hur tokigt som helst när man snabbläser. En gång hann jag till och med säga nåt till mina kollegor. De kom och kollade, skrattade och bad mig läsa en gång till...

~Livet i byn

Yvonne L sa...

Skönt att det inte bara är jag! Det kan verkligen bli hur tokigt som helst, men man kan ju ge folk ett gott skratt i alla fall.