2009-03-16

Mat och tv

Jag äter oftast min kvällsmat framför tv:n och en sak är väldigt konstig. Det spelar ingen roll om programmet jag planerat äta framför börjar kl 20 eller kl 21, oftast missar jag alltid de första 4-5 minuterna bara för att jag inte är helt färdig med maten! Det spelar heller ingen roll om det är en dag då jag jobbat eller om det är en ledig dag, det är samma visa varje gång. Men, idag var ett undantag. Jag satt på plats i soffan exakt när CSI NY började! Nu var det visst sista avsnittet för säsongen, men om jag fattade saken rätt så börjar CSI (originalet) nästa måndag, så då är jag nöjd. Sen började visst även CSI Miami på lördag så då får jag väl CSI-kvoten fylld.

Som jag skrev för några inlägg sedan så har jag inte tittat på någon av uttagningarna till melodifestivalen, och jag tittade inte i lördags heller men jag vet så klart vem som vann. Jag tyckte det var en väldigt konstig låt, men om folk nu har röstat så pass mycket på den att den vann så varför inte. Konstigare bidrag har väl setts i stora finalen ute i Europa! Sen har jag ingen som helst förståelse för alla elaka kommentarer och påhopp som man ser "överallt" om Caroline af Ugglas personligen och om hennes låt. Man undrar ju om människor som skriver såna påhopp och elaka kommentarer skulle säga det till Caroline ansikte mot ansikte? Man får ju verkligen hoppas att de inte skulle göra det, men varför beter sig folk så när de sitter framför en dator och kan använda sig av vilket alias som helst?

Jag tycker i alla fall att "Snälla, snälla" är skitbra! Om någon vill hoppa på mig för det kan ni göra det någon annanstans.

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Jag ser också CSI Navy, det är just nu och jag skulle bara snabbsvara på lite inlägg i pausen. Är man sjuksköterska åt hund så är man grymt upptagen ;0) Annie bara sover och sover...

Yvonne L sa...

Jo, som hundsköterska är man strängt upptagen! Men de små liven måste tas omhand på bästa sätt, så man får ju offra sig. :0)