2009-03-08

Sport och slask

Just teet som är i koppen på bilden drack jag igår, men jag har precis druckit ur kvällens kopp. Te är något jag dricker mycket av periodvis och nu är det en teperiod.

Idag så gick jag och lämnade Higgins hos mina föräldrar där han fick stanna och hjälpa mamma baka när pappa och jag gick ner till sporthallen för att se på handboll. Nu är ju Guif ganska så bra i elitserien, men det var inte riktigt det vi skulle se. Vi gick dit för att titta när min systerson Martins lag spelade två matcher. Om jag inte missuppfattade saken helt så var det laget det yngsta, killar födda 2001-2002 eller möjligen så sent som 2003. De spelade mot killar - och tjejer - där de äldsta visst var födda 1999. Martins lag gjorde väl inte så många mål, men de hade roligt! Sen är det ju jätteroligt att se såna små spela. För det första så spelade de på tvären över en vanlig handbollsplan, och så var det bara fyra utespelare åt gången jämfört med ett normallag som har 6 utespelare. Sen ser det ju så roligt ut eftersom de är så små! Matchtröjorna går nästan ända ner till knäna, och samma sak med shortsen, man kanske ser 3 cm av dem! Sen tar de ju inte så hårt på att springa tillbaka "hem" snabbt efter ett anfall, det blir gärna lite extra skutt och hopp hit och dit.
Upptäckte också att det är skitsvårt att ta bra bilder inne i en sporthall! Även fast det ser ljus ut blir bilderna gärna mörka, och nu upptäckte jag dessutom att jag råkat få dem i lite fel ordning här när jag laddade upp dem, men strunt samma. ;0)

Här är en bild från andra matchen, HK Eskil som Martin spelar i har gröna dräkter och det är Martin som gör ett hoppskott. Jag blev först imponerad när jag såg honom göra ett snyggt hoppskott, sen blev jag imponerad av mig själv när jag laddade upp fotona från kameran och fick se att jag lyckats fånga honom i hoppet! Om han gjorde mål där kommer jag inte ihåg, men det spelar mindre roll. Här tror jag det var Hallstahammar de spelade emot, och de hade ett mixat lag så det var både killar och tjejer där. Enligt min svåger som är tränare i Martins lag är det ofta mixade lag från mindre orter, annars är det svårt för dem att få ihop hela lag.
Resten av bilderna är från första matchen då Martin stod i mål. Han var jätteduktig och följde med bra i spelet.

Som man kan se så var även utespelarna med ganska så bra, de hade armarna högt hela tiden och var beredda på att täcka om någon från andra laget sköt.
Tidigare ikväll så bäddade jag rent i sängen, men Higgins var inte helt nöjd med hur jag lagt kuddar och täcken för jag hittade honom därinne någon timme senare fullt sysselsatt med att fixa till det så som han tycker det ska vara. Ikväll tyckte han även att hans smutsigaste leksak gjorde sig bra mitt uppe i alltihopa... Jag får väl vara tacksam över att han inte gick in och bäddade iordning precis efter vår kvällspromenad. Det regnade nämligen då och var hemskt obehagligt.

Inga kommentarer: