2009-03-10

Det kunde ha varit värre

Ibland när saker inte går som man tänkt sig eller rent ut går dåligt kan man ju tänka att "det kunde varit värre". Ikväll när jag var ute med Higgins så hände något mindre bra. Vi gick under några träd där det satt fullt med fåglar, troligen kajor, och de tyckte inte om att vi gick under deras träd. Alltså började de skräna och fara runt och jag tyckte mig höra ett "splash" ganska nära örat. Jag hoppades att jag hade fel, men i hissen på vägen upp till lägenheten fick jag det bekräftat: Det var en fågel som hade skitit på mig när vi passerade under träden!!! En stor blaffa på vänster axel. Äckligt! Men det kunde ha varit värre tänkte jag när jag kontrollerade Higgins päls, det kunde ha varit han som fått skiten på sig! Det som var på jackan kunde jag ju torka bort, hade det hamnat på Higgins hade jag känt mig tvingad att bada hela honom, och det är ju inte precis vad man vill göra en tisdagskväll.

För övrigt har jag placerat min blogg i Eskilstunabloggkartan.se. Eftersom jag bor i Eskilstuna är det ju ett ganska logiskt ställe att placera den på.

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Ush, vad äckligt!! Annie tackar för pussarna från Higgins :0)

~Livet i byn

Yvonne L sa...

Mmm, synnerligen äckligt...

Higgins vill gärna pussa på alla tjejer, och speciellt cockerflickor! ;0)