2009-03-22

Ifatt

I flera år har jag följt Cityakuten, och nu är det ju inne på absolut sista säsongen. Idag har jag sett de tre avsnitt som gått hittills, såg det senaste alldeles nyss. Det går ju samtidigt som CSI, och i flera år nu har jag spelat in varje avsnitt av Cityakuten och oftast blir det så att jag samlar ihop några avsnitt och har ett ER-maraton. Att jag började spela in hade inget med CSI att göra utan det var för att min syster flyttade. Hon är nämligen också en trogen Cityakuten-tittare, men när hon och min svåger flyttade från sin lägenhet till ett eget hus så hade de inte Tv3 under några år. Alltså ställde den snälla storasystern Yvonne upp och började spela in samtliga avsnitt vilket ju passade bra när jag började följa CSI också.

Tittade just ut genom vardagsrumsfönstret, och det tunna vita täcke som fanns på trottoaren när Higgins och jag var ute tidigare har förvandlats till väta. Det ligger fortfarande ett tunt täcke kvar på en papperskorg jag kan se, men det lär vara borta till imorgon.

Inga kommentarer: