2009-03-15

Uppskattning

Uppskattning kan ju vara olika saker. Man kan till exempel uppskatta något som någon gör. Jag brukar till exempel uppskatta om jag blir bjuden på tårta;0) Det uppskattning betyder för mig idag är att jag får uppskatta mina steg. Om man har stegräknaren ligger på skåpet i sovrummet när man går ut och går blir det nämligen inte många steg räknade. Jag har ju fört min stegstatistik sen i mitten av juli förra året och inte för att jag har några mål med det hela men jag blir väldigt irriterad de gånger jag antingen glömt den, råkat nollställa av misstag eller upptäckt att den hamnat på snedden och inte räknat ordentligt. Men, eftersom det inte var första gången Higgins och jag gick just den runda vi gick imorse vet jag ungefär hur många steg det brukar bli så kan jag göra en ungefärlig uppskattning. Nu sitter stegräknaren där den ska i alla fall, så resten av dagen blir räknad.

Nu ska jag ta en promenad genom lägenheten med dammsugaren.

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Hoppas att dammsugaren upppskattade promenaden, min gör det sällan ;0)

~Livet i byn

Anonym sa...

Jag känner igen iriitationen över att ha glömt stegräknaren! Jag måste ha min varje dag, för att vara nöjd. Nu har jag räknat mina steg i 3 år, men jag skriver inte upp dem någonstans, gör du det?
Min Omron nollställer sig själv kl 00.00, aldrig annars. Dessutom minns den mina senaste 7 dagars steg. En sån kan jag rekommendera om du tänker byta en dag!

Yvonne L sa...

Livet i byn: Min dammsugare verkar uppskatta att bli promenerad med. Fast Higgins tycker gott jag kunde låta bli! ;0)

Bia: Självklart skriver jag upp mina steg varje dag! Dels i almanackan och dels på en papperslapp som jag sen ungefär en gång i veckan kommer ihåg att föra över till det Excelblad jag gjort iordning... Där kunde jag just konstatera att jag går i genomsnitt 27 mil i månaden :0)