2009-03-19

Lånade bilder och annat

Det har ju tydligen varit problem med både sms och mms som ska till mig, samtidigt som min mail också vägrat skicka och ta emot allt. Fast sms och mms har nog mest varit problem när de kommit från min syster. Men nu har vi kommit på att det förmodligen beror på att hon oförhappandes fick lov att byta mobilabonnemang och telefon för någon månad sen, och då uppstod antagligen något knas när hon la in mitt nummer. Nu verkar i alla fall det problemet vara löst, för idag precis när jag kom tillbaka till mitt skrivbord efter lunchen så kände jag i bakfickan att det kom ett meddelande till min privata mobil. När jag kollade så såg jag att det var ett mms från min syster. Jag som trodde hon var med familjen och åkte skidor, så sitter hon och tar bilder på påbörjade ölglas?? För att sen skicka dem till mig?? ;0)

Foto: Syster C. Olson
När jag kom hem från jobbet idag så satte jag igång att rensa avloppet under badkaret och det i tvättstället. Inte det roligaste som finns, men jag kom på det idag på jobbet att det var lika bra att sätta igång med det när jag kom hem. På så vis slipper jag ju ett tråkgöra i helgen! Sen kanske det berodde på inspiration från gårdagens Rent hus...

Bilden ovanför lånad från http://ihasahotdog.com/

Jag brukar inte ta bilder från andras sidor, men idag blir det ett undantag. Sidan jag tagit den ifrån, ihasahotdog, är helt hysterisk. Jag har inte tagit reda på exakt hur det funkar, för varje gång jag går in på sidan får jag svårartade skrattanfall. Men jag tror att det är så att folk kan ladda upp roliga hundbilder och sen får vem som helst skriva lustiga bildtexter. Möjligen måste man vara medlem på något vis, men som sagt, jag tittar mest på bilderna och får mig några goda skratt! Det finns fler delsidor där en har kattbilder, någon har kändisar och sen har jag inte tittat så mycket mer. Jag fastnar alltid vid hundbilderna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Samma sida finns för katter (mycket poppis, Icanhascheesburger.com) Hysteriskt rolig. Man lägger in bilder och text själv, sedan kan andra använda bilden och lägga in annan text, och de mest populära dyker upp på startsidan. :) Jag kan skratta mig halvt fördärvad ibland. :)
Tur din syster inte har en sådan telefon som jag har; som tappar sina inställningar nonstop så nästan varje gång jag vill skicka MMS går det inte. :P

Yvonne L sa...

Behöver man ett gott skratt är sidan verkligen att rekommendera, vare sig man vill skratta åt katter eller hundar!
Du får säga åt din telefon på skarpen att det är meningen att den ska behålla inställningarna!