2009-03-26

Ojämnt tjock

Ikväll när jag var ute med Higgins fick jag plötsligt se att jag måste se väldigt konstig ut när folk såg mig från sidan. Nu var det ju visserligen mörkt, och inte så mycket folk ute, men jag såg ändå konstig ut. Liksom ojämnt tjock, och mest tjock var jag på höger sida av magen. Allt på grund av Higgins. Han fick nämligen för sig att han skulle ha en av sina mjuka bollar med pip i med sig ut på promenaden. Just den här bollen är ungefär dubbelt så stor som en tennisboll, och trycker man ner en sån i jackfickan blir man just ojämnt tjock. Det var alltså en övergående tjockhet om man säger så. Nu kan man ju undra varför jag hade bollen i fickan när det var Higgins som bestämt att han skulle ha den med sig ut. Det har en mycket enkel förklaring. De gånger han tar med sig leksaker så tycker han bara det är roligt att bära en bit. Sen vill han gå och sniffa överallt för att se vilka andra hundar som varit ute. Eftersom jag inte tycker det är en speciellt bra idé att lägga sina leksaker lite varsomhelst ute slutar det alltid med att jag får bära hem det Higgins tar med sig på våra promenader. Kanske ska kolla nu så att jag tagit ur bollen ur fickan så jag ser någorlunda normal ut på promenaden imorgon bitti!

3 kommentarer:

Anonym sa...

*fnissar* Du måste vara himla snygg med bollar i fickorna. Du får prova att gömma leksakerna sedan för att se om han fattat att han lämnat dem utomhus någonstans... ;)

Ingrid sa...

Ha-ha så där brukar jag också tänka när vi spårade som mest med Aladdin. Nu är ju inte jag pinnsmal så folk kanske trodde att jag bara var mig själv :0)

~Livet i byn

Yvonne L sa...

Jenny: Hmm, jo, det är jättesnyggt med bollar i fickorna. Speciellt om man bara har en boll i ena fickan. Higgins har så mycket leksaker att han nog inte skulle märka att en var borta...

Livet i byn: Pinnsmal ska man vara glad att man inte är, men det kanske är att föredra framför att vara tjock bara på högra sidan av magen! ;0)