2009-03-22

Vårtecken igen

Nu har jag hittat ett vårtecken igen. Det började komma snöflingor när Higgins och jag var ute för ett tag sen, så kanske är det snökaos Expressen skriver om på väg. Kan ju inte påstå att det känns så lockande, så jag hoppas att det är falskt alarm.

Higgins har inte fått mjäll i pälsen, det är snöflingor! Jag hade hoppats hitta lite vårtecken till en utmaning jag bestämt att vara med i, men det behöver ju liksom inte vara bilder på blomknoppar och sånt. Fast ni får titta imorgon vad jag valt för bilder!

Innan vi gick ut på eftermiddagspromenad så hade jag borstat och trimmat lite på Higgins, så när vi kom in väntade dammsugaren på att få komma ut ur städskrubben. Den hade inte bara hundhår under trimbordet att ta reda på, utan också en annan typ av vårtecken som man kan se på bilden ovanför. Smuts på parketten får jag naturligtvis lite av och till, men den här typen av smuts är mest förknippad till våren på något vis. Higgins går ju nämligen inte bara på trottoarer utan i gräs, jordhögar och allt möjligt annat som finns på marken. Även om jag torkar tassarna på honom när vi kommer in så försvinner ju inte all smuts, och är pälsen lite fuktig så sitter ju även smuts kvar i den, både i behänget på sidorna och fanorna på benen. Men, när han varit inne ett tag släpper smutsen från pälsen, och det kan ju vara som här på golvet, men det kan lika väl vara i soffan, i min säng eller i mitt knä. Man vänjer sig, det går ju att dammsuga och torka bort...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi... känner igen det där. Fastän Zorro inte är så långhårig så "släpper" det jord-/sandhögar när han torkar. Och han fäller ju rejält också så det blir hårhögar också :) Men vår vill jag ha ändå!
Ha en skön kväll

Ingrid sa...

Inte mer än rätt åt er att ni får lite snö ;0) Vi har hur mycket som helst. Du kanske ska haka på vårutmaningen som viveka kör så man får se hur långt våren kommit på olika ställen. Rätt kul!

~Livet i byn

Yvonne L sa...

Anne: Det är ju tur man har dammsugare! ;0)

Livet i byn: Jag förstod att du skulle gilla att vi fick snö!;0) Vårutmaningen har jag hoppat på, och det ska bli roligt att se hur långt våren kommit i olika delar av landet!