2009-08-25

Ena dagen si och andra dagen så

Igår när vi kom in från första promenaden såg det ut så här, precis så som det sett i de dryga 16 år jag bott här. Det som har varit olika under de åren är väl graden av städning! ;0)
Idag när vi kom in från första promenaden såg det ut så här. En ny spis var på plats!!
Den gamla spisen har inte mått så himla bra under en ganska lång tid, men den har funkat och eftersom den inte ramlat ihop totalt så har det hela tiden fallit ur minnet att jag kanske skulle kontakta hyresvärden och höra om det skulle gå att få spisen utbytt. Förra veckan kom jag mig äntligen för med att ringa, mycket på grund av att ugnen till och med börjat bränna ojämnt när den har bestämt sig för att bränna vid saker. Troligtvis har den kört med helt egna gradantal jämfört med vad jag ställt in den på med tanke på hur resultatet allt oftare har blivit när jag bakat eller lagat till sånt jag aldrig misslyckats med tidigare. Ibland har hälften av det som varit på plåten eller i en form varit svartbränt och den andra hälften totalt utan färg. Det har heller inte varit samma del varje gång som varit bränd eller ofärgad. Total anarki med andra ord, speciellt som det emellanåt blivit helt perfekt gräddat. Nu ska väl allt i alla fall få en jämn och fin färg! ;0) Den nya spisen ska väl även bidra till en bättre miljö, jag här helt säker på att den drar bra mycket mindre el än den gamla!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Färska vitvaror är a och o för bra matlagning och sundare elräkning. :) Var det första vi bytte ut när vi flyttade för fyra år sedan.

Yvonne L sa...

Jenny: Helt rätt i fråga om vitvarorna! Ska bli intressant att se om det märks någon skillnad på elräkningen.