2009-05-31

Rena rama försommaren

Idag har det varit en riktigt fin försommardag, soligt och varmt hela dagen. Får hoppas det fina vädret håller i sig!
På eftermiddagen var jag över till mina föräldrar och fikade, det var ju Mors dag. Nu hade jag ingen present med mig, utan som jag sa till mamma: "Jag har gett saker till några andra mammor." Med andra ord så hade jag besökt Röda korset och deras kampanj Rädda mammorna. Där hade jag inhandlat ett matpaket och så tror jag det var vatten också. Min mamma och de allra flesta mammorna i Sverige har det väldigt bra om man jämför med en del mammor ute i världen.


På kvällspromenaden satt de här gässen och skrek på en sten i ån. Undrar om det är samma par jag såg simma runt i ån häromkvällen...

Ägnade en timme åt att försöka komma ikapp med uppdateringarna i bilddagboken på min hemsida, men helt ikapp är jag inte än. Det får bli under veckan. Jag tar nog alldeles för många bilder, och sen får jag svårt att bestämma vilka bilder jag ska lägga ut. Det tar ju evigheter att fixa och dona med sånt! Fast det är ju kul förstås...

2 kommentarer:

Jenny sa...

Varmt och skönt har det varit, lite för varmt stundvis men ändå skönt. (för varmt inne om inte annat). Morsdag brukar vi inte fira. Eller ja. maken ger en blomma till sin mamma men min mamma brukar få ett sms eller så, har inte träffat henne på mors dag sedan... hm... ja tio år tillbaka kanske? Så är det ju när man inte bor i samma stad. :)

Yvonne sa...

Jenny: Man ska ta alla tillfällen att fira! Speciellt med gott kaffebröd;0)