2009-05-12

En fotobok

I år fyller Eskilstuna 350 år och då är det ju förstås en massa olika saker som händer. Till exempel blev jag plötsligt redaktör, i alla fall om man ska tro Adlibris. Det kan väl hända att jag varit med i den lilla arbetsgruppen som tagit fram boken, men det var inte speciellt ansträngande, det var ju bra roligt. Jag har gjort det jag brukar göra på jobbet, som till exempel att stå i fotoarkivet och leta efter bilder, scanna några bilder, maila dem till formgivaren, leta information i böcker och i arkivet och sen var jag på några möten också. Boken heter "Eskilstuna i bilder" och har ännu inte kommit ut, men den går att bevaka på Adlibris. Den innehåller bilder från 1860-talet fram till idag, några från museets arkiv och andra från till exempel Eskilstuna fotoklubb. Jag tycker naturligtvis att det är en väldigt bra bok, men så är jag ju en sån som tycker om att titta på bilder. Så även om jag nu inte kommer att jobba kvar på museet efter månadsskiftet så har jag i alla fall fått vara med om att göra en bok! :0)

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Se filmen, om du gillar romantik och det lite mediala. Jag tyckte den var superbra men man ska verkligen sitta klistrad och hänga med eftersom de ger ledtrådar hela tiden. Böckerna verkar superbra!

~Livet i byn

Jenny sa...

Spännande! :D Jag skulle gärna vara med o göra en sån bok också- fast som fotograf. *hihihi*

Yvonne L sa...

Livet i byn: Verkar alltså som om jag ska ta och bygga upp mitt bokberg lite till;0)

Jenny: Vill du ha några redaktörstips kan du fråga mig! :D