2009-05-08

Optikerdags?

Än så länge har jag en visstidsanställning på Eskilstuna stadsmuseum och enheten jag jobbar på arbetar med samlingarna. Själv jobbar jag med bildarkivet vilket är väldigt roligt. Sen början av året har vi fört en loggfil där var och en skriver in de frågor vi får för att få en uppfattning om hur många förfrågningar av olika slag vi besvarar. Ibland blir vi erbjudna föremål, och idag när jag skulle skriva in en bildfråga jag fått såg jag en kollegas anteckning och först förstod jag absolut ingenting. Varför hade någon ringt och erbjudit oss en barnmorska?? Vad ska man med en sån till på ett kommunalt museum som är väldigt inriktat på industrihistoria och som dessutom kommer att få personalneddragningar? Visserligen har vi en kollega som är väldigt gravid, men det verkade ändå konstigt att någon utomstående skulle tänka på det och erbjuda oss en barnmorska. När jag ansträngde mig lite och läste om meningen jag sett såg jag att det var en borrmaskin museet fått ett erbjudande om. Genast blev det hela mer begripligt.

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Ha-ha en barnmorska ;0)Men det hade väl varit nåt det...eller inte!!

~Livet i byn

Yvonne L sa...

Lite kul hade det kanske varit. :D