2009-05-17

En smygare och mer stattvepa

På dagens första promenad såg jag fler katter än hundar. Här var en som först var på väg över gångvägen Higgins och jag gick på, men när den fick syn på oss smet den in i närmaste trädgård och satte sig och smög på oss bakom staketet.
På eftermiddagspromenaden vi nyligen kommit in ifrån fick jag se hur man sätter upp en vepa.
Igår hade de ju fått upp ena kortsidan, och idag kom de sista delarna på plats. Precis när vi gick förbi höll de faktiskt på med den allra sista biten. Som vanligt, klickar ni på bilden blir den större och då syns det nog lite bättre att vid varje röd pil så är det en människa. Det var de tre jag såg, möjligen att det kanske var någon mer i närheten av skyliften, men det kunde jag inte se eftersom vi gick på andra sidan ån. Kommentarerna till tidningsartiklarna på nätet om vepan ger både ris och ros - som väntat - men jag tycker fortfarande att vepan är en bra idé. Varför skylta med sånt som är fult och trist, att det finns vet man ju ändå. Det är väl bättre att vara positiv!

Inga kommentarer: