2009-05-13

Tigerbalsam

Det var väldigt länge sen jag smetade in mig med Tigerbalsam, tror faktiskt aldrig jag ägt eget tidigare, men idag på väg hem från jobbet var jag till apoteket och köpte en burk. Jag har nämligen fått någon sorts idrottsskada i höger lår utan att idrotta. Bara en sån sak är ju ganska talangfullt om jag får säga det själv. Jag har ingen aning om vad jag gjort men det är någon sorts muskelåkomma. Tror idrottare brukar säga "i baklåret" vilket inte låter riktigt klokt. Men det är en bra beskrivning på vart det onda sitter. I en muskel på baksidan av höger lår. Skulle tro att det är någon typ av sträckning eller muskelbristning, så jag tänkte att om jag smetar på Tigerbalsam så blir det nog bra. Just nu luktar det alltså som en mentolfabrik här, och sen har jag en märklig kylande känsla på det så kallade baklåret. Spännande!

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Jag brukar också lyckas med sådant, alltså får skador utan att jag idrottar. Ofta är det självförvållat eftersom jag är lite klumpig.

~Livet i byn

Yvonne L sa...

Det är ju en ganska udda talang vi har gemensamt då! Klumpig kan jag också vara, men just nu har jag verkligen ingen aning om hur det gått till? Men, men, det går väl över...