2009-05-09

Viktig planering

Jag är inte världens mest sportintresserade människa och brukar aldrig egentligen bry mig om ifall det är stora sportevenemang på tv. För några somrar sedan då det var fotbolls-em eller något sånt så var jag oftast ute och promenerade med Higgins på kvällarna när det spelades match. Det var helt perfekt för det var knappast någon annan ute, alla verkade sitta hemma eller på olika restauranger och pubar för att se matcherna på tv. Inga bilar, inga cyklister, inga andra hundpromenerare. För det mesta var vi helt själva vart vi än gick. De fåtal vi möjligen såg verkade stressade, som att de skyndade sig som sjutton för att åtminstone hinna se något av matchen som pågick.

Idag däremot har jag planerat min tid runt sporten. Det gäller den enda sport jag verkligen är intresserad av, handboll, och det är Eskilstunas stolthet GUIF som spelar SM-final mot Alingsås i Globen. Tv-sändningen börjar klockan 19 ikväll, så då måste jag ha hunnit vara ute med Higgins på den tidiga kvällspromenaden vilket betyder att den måste vi ge oss ut på allra senast klockan 18. Jag har förberett och tagit fram mat ur frysen som bara är att värma upp i micron - hemlagat och portionsinfryst, jag tycker inte om frysta färdigrätter - så jag borde kunna se matchen utan några störningsmoment. Så om inget oförutsett inträffar finns det inga frågetecken omkring vad jag gör från klockan 19 och två timmar framåt. Då sitter jag i soffan framför tv:n och hejar fram mitt lag!

Inga kommentarer: