2009-05-14

Blåst

Det har varit väldigt blåsigt idag så när Higgins och jag har varit ute och vinden kommit bakifrån har jag blivit misstänkt för att gå och sparka honom i rumpan! Hade tagit flexledigt idag, och på eftermiddagen åkte jag iväg med två papperskassar med saker till Pingstkyrkans second hand och sen körde jag ut till Sundbyholms slott för att variera promenerandet lite.
Slottet ser ju egentligen inte ut som något slott, för det finns ju inga tinnar och torn. Men det finns en ganska stor park, och sen kan man promenera längs med vattnet. Om ni tycker gräset ser konstigt ut så beror det på att det körde runt en traktor och spred ut sand över gräsmattan. När jag stod och fotade det här kortet kastade sig Higgins på gräset och rullade sig vilket alltså hade till följd att han blev full med sand...
Här har vi promenerat ända ut på udden och är på väg tillbaka mot bilen igen. Satte mig ner på en bänk och drack lite vatten ur min flaska och Higgins fick dricka ur sin. Klickar man på bilden av Higgins blir den större, och då syns det nog bättre att håret på huvudet på honom står nästan rakt upp, det blåste som sjutton! När vi suttit där en stund så började jag gå mot parkeringen igen och det tog tid. Inte för att det var jättelångt utan för att Higgins har fått för sig att om man parkerar bilen på något ställe annat än i garaget så kan man inte vara borta ifrån den för länge, den kan tydligen försvinna då. Alltså drog han som en galning, och det tyckte jag inte var så bra. Alltså blev det till att gå kringelkrokvägar för att få honom att förstå att han måste följa mig och inte tvärt om. Förhoppningsvis förstod folk som såg oss att jag jobbade med Higgins, i annat fall pratar de nog om den där korkade människan med en hund i släptåg som gick i cirklar och fram och tillbaka på gräsmattan ute vid Sundbyholms slott...

Inga kommentarer: