2009-05-22

Muffins och munkar

Igår bakade jag citronmuffins. Hade egentligen tänkt göra en sockerkaka men då hade jag ju fått vänta i evigheter på att den skulle gräddas färdigt! ;0) Kom dessutom på att jag köpt en sån där speciell muffinsplåt för flera månader sen som jag inte ens testat. Alltså blev det muffins och jag åt bara upp tre, några åkte in i frysen och så behöll jag fyra framme. De kom till användning - eller uppätning - idag, i alla fall tre av dem. Mina föräldrar ringde och frågade om jag hade kaffe, de hade nämligen tre äpplemunkar som de ville bli av med. Tydligen var det något konditori nere på stan som kastade munkar efter förbipasserande... Det blev alltså fika med muffins och munkar här, och till Higgins glädje blev dammsugningen uppskjuten ett tag.
Nu finns det en muffins kvar framme, det är dammsuget och badrummet är städat. Det betyder att jag har en muffins kvar att äta lite senare...

Inga kommentarer: