2009-05-21

Klämdag

Försök förklara ordet klämdag för en engelsktalande person. De förstår oftast ingenting om du säger att det är "a squeezy day today".... Men i alla fall, idag är ju en sån där klämdag och jag gör mig av med några flextimmar. Ännu en dag då regnet hänger i luften men det är i alla fall inte kallt.
Löjtnantshjärtan i Rothoffsparken som jag egentligen skulle lagt ut igår, men jag glömde bort det så fort jag slagit ner rumpan i soffan.
Glömde också bort bilden ovan på min galna hund. Han ägnade sig åt att göra gräsänglar, sprattla med benen och få pälsen full med konstiga hängen från träd och buskar samt gräs. Av någon anledning är det tydligen väldigt skoj att rulla sig i nyklippt gräs. Jag har inte testat, men om jag får väldigt tråkigt någon gång kanske jag gör det. Med risk för att min gräsallergi kommer tillbaka.

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Löjtnanshjärtan är en av mina favoriter ihop med pioner. Jag har dem framför stallet men de verkar inte ha klarat sig i år hellre...suck!!

Higgins ser ut att bli så där gräsig som bara en cocker kan.

~Livet i byn

Bia sa...

Och vad tänker norrmännen om den där dagen...kramdag..? :)
Nu drar jag till Kolmårdens djurpark, med Nikon och 22 enmeterstyper!
Ha en fin dag i E-tuna!

Yvonne L sa...

Livetg i byn: Kanske dina löjtnantshjärtan bara vilar lite längre?! Och ja, han var precis så gräsig som en cocker kan bli.

Bia: Just ja, det har jag aldrig funderat på! Måste säga att det verkar enklast att hålla ordning på en Nikon än vad det är med 22 enmeterstyper! Hoppas ni hade en fin dag!!