2009-05-03

Jaaaa och aj

Det var femte semifinalen i handboll Guif-Sävehof nu ikväll. Jag försökte kolla webb-tv samtidigt som jag borstade Higgins vilket gick sådär. Den stationära datorn står i samma rum som trimbordet så där var det inga problem, men själva utsändningen var skrutt. Det hoppade och hackade och jag tror inte jag såg ett enda mål på riktigt. När jag borstat färdigt Higgins så kollade jag på Kurirens hemsida och fick då klart för mig att det inte bara var jag som hade problem, det var flera klagomål på utsändningen och det var ju skönt att höra i alla fall. Då var det åtminstone inte min dator eller uppkoppling som fått fnatt. När det var ungefär 10 minuter kvar av matchen tyckte Higgins det var dags att gå ut. Den killen har koll på klockan och visste att vi normalt sett borde varit ute i minst 20 minuter redan. Jag fick alltså inte se det hackiga slutet, men nu när vi kommit in har jag via datorn kunnat konstatera att Guif är vidare till FINAL i GLOBEN!!! De vann till slut med 22-20 och får spela mot Alingsås.

Att det står aj i rubriken också beror på att jag har ont i en vänstertå vilket i sin tur dessutom gjort att jag fått ont i vänster vad eftersom den onda tån gör att jag inte kan gå normalt. Fast det gör ju förstås bara ont när jag rör mig, typ när jag går. Hittills idag har jag gått drygt en mil ser jag när jag tittar på stegräknaren. Har jag riktig tur kanske jag får benhinneinflammation också.

Inga kommentarer: