2009-05-20

Dagens kvällspromenad

Vädret kan ju vara intressant emellanåt, och idag var en sån dag. Det har varit sol och regn om vartannat, och ibland samtidigt. På kvällspromenaden var det mörka moln på avstånd, men det kom i alla fall inget regn. När jag vände mig om när vi var nästan framme vid stadshotellet fick jag se regnbågen.
Den här cykeln har sett sina bättre dagar, men nu är det i alla fall någon omtänksam människa som ställt den i ett cykelställ. Jag har sett den liggandes på en gräsplätt en bit ifrån där den står nu, och...hrm... jag tror till och med att Higgins har kissat lite på den vid något tillfälle...
Här är ett hål i asfalten på ett ställe en bit ifrån den övergivna cykeln som jag fundrat över länge. Det är inte bara en liten grop, utan mer som att det suttit ett rör rakt ner, och jag kan inte riktigt komma på hur det ska ha kunnat hamna där. Det är nämligen på en gångväg, så det är ju ingen tung trafik som går fram där. Men, men, nu har ju hålet kommit till användning i alla fall. Något har börjat växa upp ur hålet!

5 kommentarer:

Jenny sa...

Åh, asfaltsväxter! Naturen vinner över människan. :D

Ingrid sa...

Vad du ser mycket på dina promenader, tänk hur växter kan växa ur asfalten!!

~Livet i byn

Ingrid sa...

Oh ja, han tycker det är gräsligt trist och påkallar min uppmärksamhet högt och ljudligt om jag lämnar hans sida.

~Livet i byn

Malin B sa...

Växtligheten är fantastisk, hittar ställen där det går att växa sig stark.
R

Yvonne L sa...

Jenny: Naturen är stark!

Livet i byn: Det gäller att hålla ögonen öppna, och man får väl vara glad så länge det är växter som kommer upp ur asfalten! Tänk om det vore slemmiga monster! ;0)
Stackars Milton, kan tänka mig hur han låter...

Malin: Visst är det konstigt hur det kan växa upp saker nästan vart som helst!