2009-06-01

Stad i sol

Jag tyckte det var lite väl blött för Higgins och mig att gå i ån, så vi höll oss på bron där vi brukar gå...

Förberedelser pågår för fullt inför jubileumsveckan som startar om några dagar. Klickar man på bilden kanske det syns vad de håller på med. Det lastades av långratare och fixades och donades för fullt när vi gick förbi.

Den svarta färgen i min skrivare tog slut, så jag var in på Clas Ohlsson och köpte en ny färgpatron. Sen hem och satte i den och skrev ut. Lite senare när jag var iväg och handlade mat så skulle jag stoppa ner fronten till bilradion i väskan, och då blev jag alldeles kall. Där låg nämligen en förpackning med svart bläck! Men jag hade ju bytt patron i skrivaren?? Hade jag blivit senil och råkat sno en extra patron på Clas Ohlsson?? Det hann gå många tankar genom huvudet innan det slog mig att jag nog aldrig tagit upp bläckpatronen ur väskan, utan den patron jag satt i skrivaren var förmodligen färgpatronen... När jag upptäckt att bläcket var slut lite tidigare så kollade jag nämligen om det inte var rätt sorts patron jag hade låg i skåpet, men det var en färgpatron. Och sen när jag skulle byta skulle det gå undan och då tog jag bara den förpackning som låg på skrivbordet. När jag kom på det så började hjärtat slå i normal takt igen och jag kom ihåg att den provsida som skrivits ut automatiskt när jag bytt patron sett väldigt blek ut, det hade inte direkt varit några svarta fält på den...
På väg till mataffären för att handla så åkte jag förbi en biltvätt också, så nu är inte min bil den skitigaste i hela garaget längre. Jag körde igenom en automattvätt eftersom jag inte är speciellt road av att tvätta bilen, så när det nu finns automattvättar ska man väl utnyttja dem. Fast nu lyser lampan som varnar för att en av dörrarna är öppen, och jag fattar inte varför. Jag har öppnat och stängt alla dörrar inklusive baklucka och motorhuv, men det hjälpte inte. Jag tror bilen behagar skämta med mig.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Jobbigt med dumma felkoder! *fniss* Automatiska biltvättar är inte så skonsamma för bilen dessvärre. Och undersidan blir inte avspolad heller.
Hm, den där gångbanan skulle inte jag heller vilja gå ... i... :D

Ingrid sa...

Ibland är tekniken underbar, bara den fungerar. Förra veckan hängde sig AC i bilen så det sprutade ut 26 C värme i bilen hur man än skruvade på rattarna. Jättekul - INTE DET!!!

~Livet i byn

Yvonne sa...

Jenny: Ska bli intressant att se om lampan lyser nästa gång jag ger mig ut. Skonsamt eller ej, jag gillar automattvätten. Jag lägger så lite tid som möjligt på bilvård...

Livet i byn: Hmm, 26 graders värme i bilen kanske är att ta i till. Då är ju min lysande lampa om öppen dörr helt ok!