2009-05-07

Eftermiddagspromenad

Jag hade tagit ledigt i eftermiddags och bland allt annat jag pysslade med så blev det naturligtvis promenering med Higgins. Kameran låg i fickan, redo att tas fram om jag såg något jag ville föreviga.
I Rothoffsparken blommar det för fullt, bland annat såna här tvåfärgade tulpaner.

Kastanjen har kommit så här långt nu, den behöver nog ha några dagar till på sig innan den börjar blomma.
Det här är häggen som blommar. Egentligen vet jag inte att det är hägg, jag skulle inte känna igen den om jag såg den någon annanstans, men just vid den här sitter det en sån där behändig liten skylt som talar om för oinvigda som mig vad det är för något! Sånt gillar jag, läser man de skyltarna kanske man till slut lär sig någon mer växt utan att man tänker på det.
Higgins har senaste tiden varit extra busig. Oftast är han en väldigt lugn hund, men just nu har han hittat på alla möjliga saker. Böckerna på nedersta hyllan i bokhyllan har blivit inputtade flera mornar i rad och det ska kastas pipleksaker in i vardagsrummet innan jag går med honom till mamma och pappa på morgonen. Ikväll när jag klev ur duschen och stod i badrummet hörde jag att han höll på med något, men jag kunde inte avgöra vad han gjorde eller varifrån jag hörde honom. När jag gjort mig klar och gick för att se vad det lilla kexmonstret höll på med hittade jag honom i mitten av dubbelsängen, utslagen på sidan och låtsades att han sov. Kuddarna låg på golvet, och täckena låg tjusigt draperade över sidorna på sängen, och mitt i alltihop låg alltså Higgins och försökte se oskyldig ut... Tja, man har sällan tråkigt när man har hund.

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Vilka fina bilder, men fuskigt så det bara ryker om det. Våren lyser med sin frånvaro här i norr.

~Livet i byn

Yvonne L sa...

Det lär gå fort sen bara våren kommer igång! Så var det i alla fall här. Håll ut!! :0)