2009-06-17

En bokhylla

Trillade in på sidan "Boktipset" där man kan lista de böcker man läst och jag bestämde mig för att gå med. Hittills har jag listat drygt 160 böcker lite på måfå genom att titta på andras bokhyllor eller leta i olika listor på sidan. Upptäckte att jag satt ganska höga betyg på nästan alla böcker jag lagt in hittills, men det beror nog på att jag försökt komma ihåg vad jag tyckte om boken då när jag läste den. Det är inte säkert att jag skulle ge samma betyg på alla böcker om jag läste om dem idag. Sen är det sällan jag läser ut böcker jag tycker är riktigt dåliga. Vissa böcker jag inte tyckt om men ändå läst är såna jag antingen var tvungen att läsa i skolan eller såna som verkat kunna bli bra. Min bokhylla är långt ifrån färdig än, men det är ju något man kan pillra med lite då och då. Jag fortsätter nog att lägga in böcker lite hur som haver, dels såna jag nyligen läst, och sen såna jag läst genom åren. Tror kanske jag ska ta och gå och lägga mig och läsa en stund nu innan det är dags att sova.

* Edit: Min bokhylla finns här.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Härligt! Jösses jag skulle få sitta en evighet för att hitta och betygsätta alla böcker jag läst. :D

Yvonne L sa...

Jenny: Jag kommer att få hålla på i evigheter. Dels försöka komma ihåg allt jag läst, och sen hinna läsa nya böcker också! :D

Jenny sa...

Ja det blir nog så.
Ha en fin midsommar! (vi firar i farmors hus, så jag ska vinka till ditt hus när vi åker förbi!)