2009-06-11

Olika djur

Kan väl hända att jag bor mitt inne i stan och oftast tar hundpromenaderna i stan, men djurlivet är det inget fel på. Några exempel från promenaden igår kväll
En väldigt slemmig konstig snigel satt på en mur, vet inte om den parkerat sig där eller om den var på väg uppåt eller möjligen neråt.

Ovanpå muren satt en annan mindre snigel. Kanske väntade den på den större snigeln, eller kanske hade den knuffat ner den större i någon sorts snigelvariant av leken "herre på täppan".

Betydligt sötare djur hittade jag nere vid ån, fast där kom jag inte lika nära inpå. En andhona med sina ungar, jag tror det var 10 eller 11 stycken små barn. När mamman såg att jag fotade så reste hon sig upp och började oroligt vagga runt, så det kändes snällast att gå vidare med Higgins. Han var förövrigt upptagen med att undersöka en vansinnigt intressant fläck på gräsmattan, så han brydde sig inte om andfamiljen.

2 kommentarer:

Jenny sa...

En intressant fläck? Va? är inte fågel mer intressant än gräs?! :D Den randiga snäckan var ju läcker! :)

Yvonne L sa...

Jenny: Man skulle ju tycka att fågel borde vara mer intressant än en fläck. Speciellt som cocker spaniels är stötande apporterande fågelhundar. Men, jag tippar på att det var en snygg tik som var upphov till den intressanta fläcken... Randiga snäckan var läcker, oftast tycker jag bara de brukar vara enfärgade.