2009-06-26

Överdosera

Mina föräldrar ringde strax efter att jag kommit in med Higgins från dagens första promenad. De skulle åka till en gård inte så långt från stan och köpa jordgubbar och undrade om jag ville ha några. Först sa jag att jag ville ha en liter, men sen kom jag på att jag ju lika gärna kunde ta två. Tänkte att då räcker det ju till imorgon också. När jag hämtat jordgubbarna rensade jag en liter och åt upp hälften. Sen åt jag den andra hälften som eftermiddagsfika, och så rensade jag den andra litern jordgubbar för att ställa in i kylen. Nu har jag börjat nalla av de jordgubbarna också, så det blir nog inte mycket kvar tills imorgon. Kan man överdosera intaget av jordgubbar?
Någon som måste ha överdoserat något är den här tisteln som jag fotade igår, den räcker mig över midjan, och jag är ungefär 1,72 lång. Det hade kunnat bli en bättre bild, det är lite svårt att se ordentligt på den här, men jag fotade den precis i början av morgonpromenaden, och då hade min promenadkompis bråttom att göra annat...

2 kommentarer:

Jenny sa...

hm.. naturligt gödningsmedel...? :) Här köps det inga jordgubbar, för dyrt, får se om det blir någon på landet iår... hittillls har bara en planta blommat, och ungefär lika mkt smultron o blåbär tycks det bli... :P

Yvonne L sa...

Jenny: Tja, kan vara naturligt gödningsmedel med tanke på alla hundar som går där! ;0)
Mikael Rickfors köpte vingar för pengarna, jag köper jordgubbar för pengarna! :D