2009-06-11

Balkongblommor

Idag blev det av att ta nya foton på mina balkongplanteringar. Konstigt nog så sken solen också!
Här har vi de tre krukorna, den till vänster innehåller Sommarnejlika och Verbena, och i krukan till höger sitter det tagetes. Krukan längst fram är min kryddodling, alltså plantorna jag fick av en snäll frågeställare jag hjälpt många gånger när jag jobbade i arkivet på museet. Det är curryeternell, salvia och röd basilika som förhoppningsvis kommer att grönska där.
Mina två nyplanterade balkonglådor där jag mixat ihop någon märklig blandning. Jag gjorde som vanligt när jag inhandlade blommor, bestämde i butiken och kollade inte om de ska ha samma sorts växtplats för att må bra. Det visar sig! Det är samma sorts blommor som i krukorna, dvs verbena och tagetes i lådan ni ser övers, och den understa lådan innehåller verbena och sommarnejlika. Allt enligt namnlapparna som kom med blommorna!
(Vän av ordning kanske undrar om jag nu satt verbena, vart har jag planterat substantiven och adjektiven? Svaret är att några såna hittade jag inte i affären!)

4 kommentarer:

Lisa sa...

Hahaha... Vad roligt du skriver! Kom på mig själv med att sitta här och skratta, verbena.. Mmm, det var humor det! ;)
Jättefina planteringar också!
Kram //Lisa

Yvonne L sa...

Lisa: Ibland får man till det...

Jenny sa...

Ser underbart ut, här har det inte börjat blomma ngt än ( bara grönt) men så regnar det nonstop också... eh... SOL TACK! :)

Yvonne L sa...

Jenny: Jag köpte plantor som redan hade blommor. Då blir det ju blommigt direkt!