2010-07-30

Lång arbetsdag

Idag - torsdag - jobbade jag i cafét ute vid Lagersbergs säteri och förutom det normala öppethållandet så var det konsert ikväll så jag var inte hemma förrän strax efter 22 ikväll. Alltså sover Higgins kvar hos mina föräldrar eftersom jag ska iväg och jobba imorgon bitti igen. Precis som förra veckan med andra ord.

Higgins öron - som jag skrev om igår - såg bättre ut redan imorse tyckte jag. Jag bad mina föräldrar att se till att när han ligger i soffan och slappar att de viker upp öronen så att det kommer in luft. Jag tror nog det ska räcka med att jag håller extra koll nu ett tag framöver. Jag fick två önskemål bland kommentarerna till gårdagens inlägg om att ett foto önskas på Higgins med öronen uppsatta i tofs men kan jag inte lova något. Men jag ska göra mitt bästa. Att ha en tofs i nacken bestående av sina egna öron är inte Higgins roligaste om man säger så. Blicken jag fick igår sa mig att jag inte var världens mest populära matte. Så fort han trodde jag inte såg började han greja för att ta bort tofsen. Jag kan alltså inte lova en bild, men jag ska verkligen försöka imorgon!

4 kommentarer:

Göran sa...

Hur går det med EUs arbetstidslagstiftning om du jobbar så? :-)

Synnøve. sa...

Hej i fikastugan.
Det får man väl säga?
Hoppas det går bra med Higgins öron. Inte lätt med dem, de är dessutom väldans tunga.
Hade en cocker en gång så jag vet vad du menar...

Solrosorna kommer jag ihåg från din blogg förra sommaren. Kul att de upprepar sig i år. Så skulle man kanske göra här med.. Men då får jag fröså i vår tänker jag...

Ska ut i regnet ett tag. Måste se vad som skett i vår bil. Passar på när maken ska till jobbet.

Ha en skön helg nu och gotta dig med allt snadder på fiket :D
Kramen Synnöve.

Hörni sa...

Stackars Higgins, det är väl lite förnedrande att ha öronen uppsatta. :)

Yvonne L sa...

Göran: Med en liten paus någonstans i mitten och sen inte börja för tidigt dagen därpå funkar det! :D Annars får de väl skjuta mig i efterskott. :D

Synnøve: Ja, öronen blir rätt tunga, men det ska nog klara sig med luftning och extra noggrann kontroll.
Vill du ha likadana solrosrabatter kanske det är bäst att förbereda nästa vår!
Sen är det tur att vi som jobbar vid Lagersberg inte får fika gratis! Fick vi det skulle det inte bli något kvar till cafébesökarna! ;)

Gun: Haha! Ja, det är nog skämmigt för honom!