2010-07-05

Vasst!

Jag jobbade både lördag och söndag på Stadsmuseet nere på Faktoriholmarna, och det blev en hel del gående. Jag cirkulerar ju runt inne på museet och det är rätt stora ytor. I lördags gick jag dessutom två vändor över till Rademachersmedjorna precis bredvid där det dels var invigning av ett par nya utställningar och sen var det Smé-tunas dag. Där - vid Rademachersmedjorna - kunde man prova på att häckla lin, smida, göra rep och lite annat. Det vassa på bilden används när man häcklar lin, vilket alltså inte innebär att man står och säger elaka saker till det!

När jag kollade av stegräknaren på lördagskvällen innan jag gick och la mig hade jag över 22200 steg, vilket med min steglängd visade sig vara lite drygt 1,5 mil. Igår blev det drygt 17000 steg, knappt 1,2 mil. Allt gående kombinerat med värmen, inte underligt att jag var trött igår kväll! Men man ser, har man ett rörligt jobb blir det en hel del steg utan att man tänker på det.

5 kommentarer:

Mille sa...

22.ooo steg, det är helt otroligt! Jag kommer upp i 3-4000 kanske.

Vakthundar är de då rakt inte.
Vem som helst kan när som helst kliva in i huset och på tomten utan att de "säger till".
De går sakta fram med viftande svans och hälsar så glatt på alla...Uselt ;-)

Yvonne L sa...

Mille: Men mer måste du väl gå med tanke på att du har hund? Mina dryga 22000 steg var ju inklusive morgon- och kvällspromenad med Higgins. Pappa gick med honom på eftermiddagen eftersom jag jobbade.

Haha, kanske tänker hundarna slicka ihjäl eventuella inkräktare! :D

Wildhearts sa...

Oj, vad du har gått mycket! Jag borde verkligen röra på mig mer, men skyller på värmen och att den stora nyopererade hunden i får gå så långt.

Hörni sa...

Oj vad många steg! Jag har också haft stegräknare på mig på jobbet, och kommer upp i runt 12000 på mina sex timmars jobb.

Yvonne L sa...

Wildhearts: Hade jag inte jobbat den här helgen hade det inte blivit så många steg, Higgins är inte så intresserad av att gå i värmen! :)

Gun: Har man ett rörligt jobb så blir det ju många steg utan att man ens tänker på det.