2010-07-11

Snurrigt värre blev nästan hjärnskakning


Ni som har hund är säkert bekanta med fenomenet att hunden man är ute med kan ha lite besvärligt att bestämma sig exakt var bästa platsen är för att lägga en hög. Igår kväll kom Higgins och jag kom gående nerifrån i bild sett, här illustrerat av det blå strecket. När vi kom upp till det torra gräset vid lyktstolpen kom Higgins på att där någonstans var nog bästa platsen att göra sig av med tarminnehållet. Men innan han hittade den perfekta platsen vimsade han runt lite fram och tillbaka - fortfarande illustrerat av det blå strecket. 

Till slut satte han sig och la sin hög varvid jag lirkade fram en bajspåse ur den lilla väskan som sitter på kopplet och så böjde jag mig ner och plockade upp högen. Higgins hade då redan börjat gå lite, denna gång illustrerat av grönt streck. Han gick alltså liksom runt stolpen, och samtidigt som jag halvt om halvt höll ögonen på påsen jag höll på att knyta ihop rätade jag upp mig och började gå. Då sa det "pang" och jag började se stjärnor och inbillade mig att jag fick en lätt hjärnskakning. Jag hade gått rätt in i den fåniga lilla röda skylten som sitter i lagom slå-i-huvudet-höjd-om-du-kommer-för-nära. (För att ni helt säkert ska se den dumma skylten är den inringad av gula pilar.)

Snabbt kände jag efter ifall jag slagit hål på pannan, jag slog i uppe vid hårfästet ganska nära höger tinning. Jag fick inget blod på handen så jag fortsatte promenaden men attans vad det gjorde ont! När vi kom hem knappt en timme senare dunkade det fortfarande i pannan, och jag kunde se en liten bula men som tur var inga andra synliga skador. Idag är det ömt men som tur var så har det inte blivit något blåmärke i alla fall. 

Ifall någon undrar vad det är för tegelbyggnad som är rätt ful och nästan helt dold av mina gula ditritade pilar så är det Myntverket där man tidigare tillverkade alla våra svenska mynt. Men, om jag inte helt misstar mig tillverkas de sen ett par år tillbaka i Finland.

9 kommentarer:

Göran sa...

Ouch! Attans osis...

Wannabe sa...

usch, sånt gör så himla ont! i mitt gamla rum där hemma slog jag i huvudet i fönsterbrädan (av marmor) eftersom min säng stog där under fönstret. Sedan dess har jag ett ställe i håret där jag inte har någon färg, eller, numera är det en bunte gråa hår...
Usch och fy. Hoppas det är bättre nu!

Mille sa...

O nej.. du klarade dig bra med andra ord. Du kunde ju ha fått allvarliga skador av den där.

Kommer i håg när man hade sopnedkast i trapphusen.
När jag öppnat luckan och skulle kasta påsen så ramlade något ut påsen så jag böjer mig ner och ska ta upp den och då slår jag huvudet i luckan, ganska ordentligt. Pippifåglar och stjärnor dansade jitterbugg i mitt huvud då. Fult hck i huvudet och en kal hjässa fick jag...

Snäckskalsdalen. sa...

Ursäkta, men jag kan inte låta bli att skratta....sådär lite hysteriskt igenkännande!

Det är så himla förargligt och man blir arg och generad och det blir rörigt och stressigt och allt på en gång.

Hoppas att du mår bättre i huvudet nu, man bör ju vara rädd om det!

Så om du undrar om man varit med om något liknande, svar: ja!

Va säger du? Tillverkas våra svenska mynt i Finland? Alltid finns det mer att lära sig.

Agneta kramar

Hörni sa...

Aj! Jag slår ofta i huvudet i en hylla på jobbet. Lär mig aldrig. Det är kanske därför jag är som jag är..

Anonym sa...

Aj!

Yvonne L sa...

Göran: Preciiiiiissss

Wannabe: Aj, marmorbräda låter hårt! Är fortfarande lite öm, men bara om jag trycker just där jag slog i! :D

Mille: Jo, jag klarade mig från allvarliga men! Tror jag. ;)
Vi har fortfarande sopnedkast i trapphuset och nu ska jag gå ut och täcka in det med kuddar! :D

Snäckskalsdalen: Jag skrattade jag också. Efteråt. :D Det är ju inte första gången jag gått rätt in i något.
Jo, jag tror mynttillverkningen flyttades till Finland i och med fri konkurrens eller nåt inom EU. Något om upphandling osv...

Gun: När jag jobbar i cafét vid Lagersberg slår jag i huvudet flera gånger om dagen. Det är väldigt låg dörrpost in till köket...

Frunatmaken: Ja just det.

egoinasmamma.nu sa...

Haha! Du är inte ensam, jag har flera gånger gått in i något eller nära på tappat balansen av ett eller annat när jag har plockat hundbajs. Precis som att fokus går från att plocka och direkt till att "fånga" in hunden igen och då ser man inte hindren. :D Tur att du inte fick hål.

Yvonne L sa...

Em: Det är egentligen förvånande att jag inte går in i saker oftare än jag gör! Och visst var det tur att jag hade tur!