2010-07-18

Sömnigt

Det är helt otroligt hur sömnig man kan bli efter en dags arbete även om arbetet i sig inte är direkt uttröttande. Idag jobbade jag med sommarcaféet vid Lagersbergs säteri och jag var där omkring klockan 10 och började förbereda inför dagen, caféet öppnar klockan 11 och har öppet till klockan 17.

Man kan ju inte säga att det är ett ställe dit det kommer massor av folk hela tiden, så det är ju inte därför jag är trött. De flesta fikagästerna kommer i samband med någon av de tre dagliga visningarna som hålls, antingen kommer de i så pass god tid att de hinner fika innan, eller så fikar de efter visningen. De torsdagar och söndagar jag arbetat hittills - enda dagarna säteriet är öppet - så har det varit några varje dag som kommit enbart för att ta en fika.

Men som sagt, det är ju ingen rusningstrafik, och jag behövde ju heller inte gå upp i gryningen för att hinna gå morgonpromenad med Higgins och äta frukost innan jag åkte till jobbet. Därför är det helt otroligt hur jag redan nu sitter och gäspar så att käkarna nästan hoppar ur led! Jag har hållit på så den senaste timmen och skulle säkert somna om jag gick och la mig. Men, det är dags för kvällspromenad med Higgins så under den piggnar jag förhoppningsvis till. Bara jag inte piggnar till för mycket så att jag inte kan somna alls sen när det är dags för det...

5 kommentarer:

Wildhearts sa...

Ibland vet man inte riktigt hur det funkar med tröttheten. Jag har haft semester i 4 veckor och inte somnat i soffan en enda gång, men i tisdags när det var morden i midsomer som är ett favoritprogram så tog det inte många minuter innan jag sov. Konstigt!

Anonym sa...

Tröttheten lever sitt eget liv den.

Livsnjutaren sa...

Jag har också ett jobb som ibland är full fart och ibland "soft". Jag blir tröttare av dom "softa" dagarna än dom där det är ös.

Jenny sa...

Jag blir iof sömnig fort av det mesta, men efter en heldag så där skulle jag stupat på tröskeln! :D

Yvonne L sa...

Wildhearts: Det är liksom ingen ordning alls på tröttheten! Särskilt inte om du somnade mitt i i Morden i Midsomer!

Frunatmaken: Den gör nog det.

Livsnjutaren: Troligen så kommer man mer upp i varv de osofta dagarna och känner sig mer pigg.

Jenny: Jag är oftast mest sömnig på morgonen, kvällarna däremot brukar jag vara hur pigg som helst! Somnar _aldrig_ i soffan framför tv:n till exempel. De få gånger det hänt har jag varit sjuk. :)