2010-07-01

Fluffigt

De fluffiga molnen är från kvällspromenaden igår kväll. Det såg ut som bomullstussar vart jag än tittade. Imorse när Higgins och jag gick ut så var det moln överallt och bara 15 grader och det kändes ju lite trist. Men det bättrade i alla fall på sig under dagen.
Någon som inte bättrat på sig är en engelsk kvinna som varit konstant sjösjuk i 9 år. Det låter ju verkligen hur konstigt som helst, och jag skulle inte vilja byta med henne. Då låter det ju nästan bättre att fastna i vinkelvolten

En annan konstig sak jag lärt mig ikväll är att man faktiskt kan söva fiskar. De gjorde det på Djursjukhuset , och det går till så att sövningsmedel blandas i vattnet som fisken simmar i. Nu vet jag inte hur vanligt det är att söva fiskar, man kanske inte gör det med såna där guppisar eller neontetror eller vad man nu har i akvarier. Fisken de sövde var en sån koifisk som annars bor i en damm tillsammans med en massa andra fiskar hemma hos sin ägare. Man lär sig något nytt varje dag sägs det ju, och fisksövning var verkligen en märklig ny vetskap.

3 kommentarer:

Bibbi sa...

Ja, nu fick jag också lära mig något nytt. Hade aldrig trott fiskar kunde sövas.....
Som sagt, man lär sig något nytt varje dag;)

Anonym sa...

Märkligt, sannerligen märkligt.

Yvonne L sa...

Bibbi: Visst är det jättekonstigt med sövda fiskar!

frunatmaken: Mycket!