2010-07-20

Ehhhh.... va??

Lite då och då läser jag väldigt fel, men det kan ju bli rätt roligt. Min senaste hysteriskt roliga - tycker jag - felläsning var en jag gjorde häromdagen. Läste vad besökarna vid Lagersbergs säteri skrivit i gästboken vi har utlagd och blev väldigt förvånad när någon skrivit om att de skulle ta med sig hustomtarnas vinglas. Man kan ju liksom inte bara ta med sig saker därifrån, särskilt inte hustomtarnas. Om det nu ens finns några. När jag rättade till glasögonen och tittade lite noggrannare blev det en helt annan sak de skulle ta med sig, nämligen historiens vingslag.

8 kommentarer:

Renathe sa...

:D

Artemis sa...

Haha :D Felläsningar är jätteroligt! Jag läser fel hela tiden...

Anonym sa...

Hustomtarnas vinglas bör man absolut låta stanna där hustomtarna ställt dem.

Jenny sa...

hahaha, det var lite skillnad! :D

Yvonne L sa...

Renate: :D

Artemis: Oftast så blir det jätteroligt!

Frunatmaken: Eller hur? Man kan ju inte bara ta med sig grejer hur som helst!

Jenny: Ja, lite...;)

Artemis sa...

Dagens felläsning:
det står "sprid lite omtanke"
jag (nyvaken) läser: "sprid lite misstanke" och undrar varför man ska göra det... ;)

Snäckskalsdalen. sa...

Tänk så roligt det kan bli när man läser fel.....och jag gör det ofta, för jag har för bråttom....förstår att du skrattar åt det du läste!
Agneta kram

Yvonne L sa...

Artemis: Haha! Din felläsning var ju jättebra!

Snäckskalsdalen/Agneta: Det kan bli precis hur tokigt som helst ibland!