2010-07-23

Higgins sover borta inatt


 Higgins sover kvar hos mina föräldrar inatt, så det är lite tomt hemma. Men det verkade smartare att han fick vara där tills imorgon eftersom jag jobbade till ungefär 22 ikväll, och sen ska jag jobba imorgon förmiddag igen. Då verkade det bara korkat att gå och hämta honom och sen i princip bara sova innan det var dags för honom att vara hos mamma och pappa igen. Men som sagt, det är rätt tomt här, annars brukar han ju komma och puffa mig på knät och vilja komma upp när jag sitter vid datorn, och sen brukar han säga till när det verkligen är dags att gå och lägga sig. 

Nu vet jag ju att Higgins har det väldigt bra hemma hos mina föräldrar, men han är ju lite speciell så när jag lämnade honom där imorse så talade jag noga om för honom att "jag kommer och hämtar dig imorgon efter ett så du får sova här inatt". Innan vi gick hemifrån talade jag också om att han skulle sova över hos mamma och pappa. Han verkar nämligen förstå sånt. Gånger när jag inte sagt att jag kommer senare än vanligt och hämtar honom brukar han börja vänta på mig "vanlig" tid och har svårt att slå sig till ro. Har jag däremot sagt att han ska vara där lite längre eller som nu att han ska sova kvar slappnar han av mer. Om jag en "vanlig" dag blir sen av någon anledning så vankar han fram och tillbaka som en osalig ande och bryr sig inte ett dugg om mina föräldrar. En sån dag när jag väl hämtat honom är han som ett frimärke i knävecket på mig resten av dagen.

Men nu borde han ha varit förberedd ordentligt på att sova kvar, och han sover säkert redan. Hade han varit hemma hade han sen länge försökt få mig att inse att det är sovdags. Kanske bäst att jag går och lägger mig, jag ska ju faktiskt upp och jobba imorgon bitti.

8 kommentarer:

Renathe sa...

Sov gott!

Yvonne L sa...

Renathe: Tack!

Jenny sa...

Låter klokt. Hoppas han sovit gott. :)

Anonym sa...

De är smartare än man tror.

egoinasmamma.nu sa...

Hahaha! Om du förstår eller inte, så känns det bättre när man har förklarat för de, oavsett.

Yvonne L sa...

Jenny: Han sov visst hyfsat men kan inte slappna av helt. Lite annorlunda ljud mot hemma antar jag.

Frunatmaken: Visst är de!

Em: Lite är det väl för ens egen skull, men min lille sambo är smart! :D

Hörni sa...

Vilken söt nos! Klart han förstår det. Higgins är inte dum, det har jag förstått.:)

Yvonne L sa...

Gun: Nä, han är världens smartaste Higgins. :D