2010-07-27

Kanske torkar det idag

Mitt sommarvikariat innebär jobb varje helg vilket inte gör något eftersom jag istället är ledig måndagar och tisdagar. Igår var alltså planen att tvätta, och det gick ganska bra. I alla fall två maskiner, sen tog det stopp. Inte för att maskinen gick sönder eller något sånt, utan för att det jag tvättat vägrade torka! Jag har en egen tvättmaskin i badrummet, men i en trerummare finns det av naturliga skäl inte obegränsat med utrymme att hänga tvätten. När mina två torkställningar är fulla finns det liksom inte plats att hänga upp mer, och torkvädret igår var inte direkt lysande. Torkställningarna stod ute på balkongen under tak, men eftersom det var regn i luften hela dagen, och inte speciellt varmt låg ju inte torkningshastigheten på speciellt hög nivå. Igår kväll fick jag ta in ställningarna och ställa dem i vardagsrummet och jag hoppas verkligen att allt är torrt nu. Min tvättmaskin började nämligen precis centrifugera sängkläderna, och det vore roligt om det gick att hänga upp dem.

Ett ganska ointressant och meningslöst inlägg i bloggen, men jag behövde fördriva tiden under tiden tvättmaskinen centrifugerar. Nu ska jag kolla om handdukarna och mina kläder jag tvättade igår har torkat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

OK, jag antecknar. ;)

Yvonne L sa...

Frunatmaken: Bra! :D