2010-07-09

En skinnfäll i värmen

Hej, det är jag som är hund här. Jag heter Higgins och är en cocker spaniel.

Fast nu har jag tagit anställning som skinnfäll. Matte hotar med att jag ska få ett bad imorgon om vi orkar, men jag vet inte om jag ska gå med på det. När man badar blir man nämligen blöt, och det tycker jag inte om. Matte nämnde också något om trimning, och det har jag verkligen ingen lust med även om det är lite väl varmt nu och jag har alldeles för mycket päls. Men pälsen kan ju vara bra att ha i vinter! Kanske kommer jag att ligga under sängen hela dagen imorgon, där kommer nämligen matte inte åt mig. Nu tänker matte i alla fall släpa med mig på en promenad, kanske blir det bara runt närmsta park, jag får se när vi kommer ut hur långt jag orkar gå i värmen. Innan vi går måste jag ta och dricka en massa vatten så att jag kan pinka ordentligt på det som ska pinkas på. Morsning!

6 kommentarer:

egoinasmamma.nu sa...

Hej Higgins! Men du som är en cocker, du gillar väl att simma och sånt? Det är väl mest badkar och dusch som inte är kul? Eller går du mot din egen ras? :D Säg till matte att du vill ha mjukglass, det är gott i värmen. ;)

Yvonne L sa...

Em: Kan väl hända att jag är en cocker, men jag blöter aldrig ner mig frivilligt! Matte säger att jag inte läst min egen rasbeskrivning. :D Men faktiskt så var min mormor likadan, det har min uppfödare sagt. Jag fick turkisk yogurt förut, och det tycker jag är gott. Sen brukar jag äta honungsmelon också. :D
/Higgins

egoinasmamma.nu sa...

Men du, när jag hade Madde så var det en hund som vägrade bada ute vid havet. Så jag kopplade loss Madde (som löpte) och lät henne störta ut i vattnet som hon brukade och där stannade hon. Hanen kom efterhand och i dag är han en riktig duktig simmare. ;) (Det är på gott och ont det där, Madde var hysterisk när hon såg vatten och det var jobbigt när det inte var läge för ett bad)

Yvonne L sa...

Em: Jag tycker det kan vara lika skönt att Higgins inte är något för att bada! Har ju hört om andra cockerägare vars hundar kastar sig i minsta vattenpöl och gärna badar i diken och sånt! :D

Renathe sa...

Det är lustigt, Higgins och Fidella ligger likadant så där med bakbenen utspridda:)
Förresten träffade Fidella en svart cockerspaniel i dag. En valp som är ny i kvarteret.

Yvonne L sa...

Renathe: Det måste vara svalkande eller avslappnande att ligga så! Tur att det inte var Higgins och jag som mötte cockervalpen, då hade vi tagit den med oss hem! :D