2010-07-09

Testing testing

Wtfdc skrev om att Blogger lagt till statistik som en funktion. Jag var ju genast tvungen att kolla, och först hittade jag ingen sån funktion hos mig, men så kom jag på att den nog ligger under "På prov hos Blogger". Där låg den och den konstigaste sökningen någon gjort för att hamna i min blogg är den här "rotfyllning +krater +hål". Annars var det rätt normala sökningar som "persikoträd", "hundsmuggling 2010" och "hund överlevde bil". Jag skriver nog inte om så konstiga saker ändå! (Men jag undrar hur hunden överlevde bilen...)

Fast jag kan ju skriva en konstig sak nu. Läste nyss en rubrik på Eskilstuna-Kurirens nätsida som löd "Döda ålar i Nyköpingsån". Eftersom min hjärna troligtvis är överhettad efter 4 timmars trädgårdsarbete på förmiddagen trodde jag först det var titeln på någon dålig skräckfilm. Men det handlade ju om fisk.

4 kommentarer:

whatthefuckdotcom sa...

Se det positivt... du har normala läsare med normala sökningar ;)... Hål... är väl det enda som kanskeeee... nä ;)

Yvonne L sa...

wtfdc: Antingen normala läsare eller så skriver jag inga konstigheter! :D

Jenny sa...

Japp, o det var vattenfall som dödat ålarna. (eller släppt ut dem inte så levandes iaf) Sökningar kan ibland leda en väldigt vilse.

Yvonne L sa...

Jenny: Jo, jag såg det om ålarna när jag läste vidare. :) Man kan hamna jättekonstigt vissa sökningar!