2010-07-11

Show Me Yours ... Porträtt

Show Me Yours tema denna vecka är porträtt. Min första tanke var åhneeeeeej eftersom det första jag associerade ämnet med var bilder på människor. Jag tar aldrig porträttbilder av människor, och jag sätter sällan ut bilder på människor i min blogg eftersom jag själv inte gillar att vara med på bild. Men som wtfdc mycket riktigt påpekade så behöver ett porträtt inte vara på en människa.

 På normala porträttbilder brukar väl inte föremålet för fotograferingen sitta på ett köksgolv så att köksstolarnas ben hamnar i bakgrunden av bilden. Men det här är inget normalt porträtt. Det är ett porträtt på Higgins som inte var så intresserad av att bli fotad utan hellre ville komma och pussa mig på näsan. Jag har jobbat hela dagen och han har varit hos mina föräldrar vilket han tycker är bara bra, men matte är ändå bäst.

Hur andra löst porträttemat kan ni hitta länkar till hos wtfdc

10 kommentarer:

egoinasmamma.nu sa...

MYCKET bra porträtt! Hahaha, vad gullig han är.

Hörni sa...

Ett superfint porträtt ju! Han är så söt och man får lust att ge honom en puss på nosen.:)

Wildhearts sa...

Jag tror bestämt att han börjar bli lite grå om nosen :)
Tycker precis som du när det gäller porträtt på människor. Tycker egentligen om att ta dem och vill absolut inte vara med själv.

Yvonne L sa...

Em: Tack! Visst är han gullig!

Gun: Jo, det blev rätt bra. Jag gav honom en puss på nosen nu och sa att den var från dig! ;0)

Wildhearts: Han blir ju 10 år om drygt en månad, så nosen blir gråare och gråare. Jag ser honom ju varje dag och lägger inte märke till det så mycket annat än när jag tittar på foton.
Porträtt är svårt!!

Anonym sa...

Det är sällan de tar illa upp av att bli publicerade den sortens objekt.

Yvonne L sa...

Frunatmaken: Nä, just den här sortens modeller brukar inte säga mycket om det!

Sjubarnsmamma sa...

Ett perfekt foto för temat tyckte jag :-)

Yvonne L sa...

Smulan: Det tyckte jag också! ;)

Gbgmamman sa...

Han är ju underbart söt! =)

Yvonne L sa...

Big mama: Visst är han! Att han sen vet om det själv också är ju en annan sak. ;)