2010-07-17

Ny rosenplantering

På eftermiddagen promenerade Higgins och jag runt Rothoffsparken, den här gången tillräckligt nära den nya rosenplanteringen för att jag skulle kunna ta foton. Tidigare var det mest två långa rabatter som det finns en bild på här när de just var uppgrävda.
I några veckor har jag sett på avstånd hur de hållit på och grävt och anlagt nytt, och idag tog vi alltså en sväng förbi på närmare håll. Jag vet inte om de är helt färdiga än, men rosorna är planterade i alla fall.

Så här ser det ut från andra hållet med Rothoffsvillan i bakgrunden. De har också arbetat med andra delar av planteringarna i parken, men där fotade jag inte direkt något för det gick runt folk där och tittade och de kanske inte ville vara med på bild.

Jag gick och tittade på himlen om det kanske skulle komma regn, men jag såg bara en del mörka moln och så sken solen för fullt. Det var några droppar som kom strax efter lunch, men då blev inte ens marken blöt. Det ska ju vara väderkaos på väg enligt tidningarna så det kanske kommer lagom tills Higgins och jag ska gå kvällspromenaden. Det vore ju typiskt eftersom han tycker ungefär lika illa om att gå promenader när det är för varmt som när det regnar.

Inga kommentarer: