2009-04-16

Same but different

Eskilstunas två lokaltidningar, Eskilstuna-Kuriren
och Folket, ingår i samma koncern sen några år tillbaka. För någon vecka sen blev det nytt utseende på Kurirens hemsida, och precis nyss fick jag se att även Folket gjort om sin sida. Tidningarnas sidor ser nu i princip exakt likadana ut, den ena går i blått och den andra i rött. Det enda jag märkt i övrigt är att de här nya sidorna är enormt sega, oavsett vilken uppkoppling och vilken dator jag sitter vid! Det är också svårt att se någon logik i designen och hur man ska hitta vad det nu är man söker är för mig en gåta. Fast om sidorna vore snabbare skulle man ju inte hinna somna innan sidan man tror är den rätta har laddats så då kanske man snart skulle förstå hur det är uppbyggt... Som det är nu hinner jag tröttna flera gånger om innan jag ens fått upp en hel artikel!

3 kommentarer:

carolina sa...

Hejsan! Kika gärna in på min blogg:) Kram

Ingrid sa...

Exakt detta har hänt hos oss med. Den ena tidningen trycks till och med på samma ställe. Varför inte slå ihop dem?

~Livet ibyn

Yvonne L sa...

Jag tror våra lokaltidningar också trycks på samma ställe. Man kan ju tycka de kunde göra en tidning av det hela, kanske skulle man få en tjockare lokaltidning då! Och när de ändå var igång kunde de ju ta och snabba upp websidan...