2009-04-03

Dekorationer

Någon eller några har slösat bort en massa godisbjörnar! Svårt att se på den här bilden som jag tog imorse på första promenaden, men det sitter alltså godisbjörnar på fönsterrutan! Fönstret hör till ett av husen i Fristadsreservatet så det är ingen som bor där ifall ni trodde jag fotade in genom folks fönster! Om jag kommer ihåg imorgon ska jag se om björnarna sitter kvar och om jag kanske kan ta en bättre bild.

När Higgins och jag var ute på den lite längre kvällspromenaden ikväll hittade jag en annan sorts dekoration på stuprör, elskåp och papperskorgar i metall. Där har klottrarna börjat sätta sina tags med silver- och guldpennor. De allra flesta var i trakterna runt Fors kyrkpark och Köpmangatan. Undrar om de har någon slags tävling, av någon anledning fick jag det intrycket.

Mälardalens högskola ligger i kvarteren runt omkring där jag bor, och Kåren har sina lokaler inne på gården på andra sidan gatan. Där har de något på gång ikväll, jag hör basgångarna från musiken upp till mig. Hoppas att de har roligt!

5 kommentarer:

Flisan sa...

Vilket svinn att sätta godisbjörnar på fönstrena istället för i munnen!!
Men lite kul också, när någon ser dem och ett leende på läpparna bryter fram :)
Kul blogg!!

Ingrid sa...

Godisbjörnar kanske är ute på rastning? Vem vet ;0) Slöseri om du frågar mig...

~Livet i byn

Anne sa...

Kleta godisbjörnar på fönster??? När man kan ÄTA dom? Resursslöseri på högsta nivå :)

Yvonne L sa...

Jag kan inte annat än att hålla med er tre som just kommenterat: Det är slöseri!!! :D

Anne sa...

Har kikat runt på din och Higgins hemsida - härliga bilder!