2009-04-05

En bilutflykt

På eftermiddagen kom jag på att det nog var en bra idé att åka och lämna plast till återvinning, det var fullt i påsen som jag samlar sånt i. När vi nu ändå var ute så tog vi en liten extra tur och såg oss omkring.
Higgins älskar att åka bil, och sitter alltid i baksätet och kikar ut genom fönstret. Här gjorde jag en chansning att han skulle fastna på bild, och lite av honom syns ju i alla fall, det blev inte bara en bild på nackstödet!
När jag var ute och kastade plasten i återvinningen passade Higgins på att flytta till förarsätet, han gör så ibland eftersom jag inte har honom fastspänd som jag väl borde. Jag har en bältessele åt honom, men när jag sätter på honom den sitter han och ser så olycklig ut att jag knappt kan titta på honom. Dessutom har han lyckats ta sig loss vid några tillfällen, och då är jag orolig att han ska fastna någonstans. Nåja, enda gången Higgins vill vara i framsätet är när bilen står stilla, så här hade han som sagt passat på att flytta fram. När jag kom tillbaka till bilen så flyttade han till passagerarsätet, och så måste jag ju berömma honom hur duktig han varit som suttit och vaktat bilen! I fem minuter, vilket ansvar! ;0) Idén med att försöka få ett foto på honom när han satt fint på passagerarsätet gav jag upp efter att ha tagit fyra bilder på hans nacke och rygg. Varje gång jag skulle knäppa en bild bestämde han sig för att böja sig ner och studera växelspaken eller handbromsen! Då mutade jag honom med levergodis vilket hade till följd att han tuggade istället på bilden jag lyckades ta.

När det är dags att åka och Higgins har flyttat fram så är det bara att säga åt honom att "nu ska vi åka" så kravlar han sig tillbaka till baksätet för att sätta sig tillrätta. Han brukar sitta bakom passagerarsätet, men säkert bara för att jag tänkt fota honom där så satte han sig bakom mig. Därav ännu en bild där jag inte riktigt såg vad jag fotade, men det blev ju ett Kexmonster på bilden precis som det var tänkt!

4 kommentarer:

Anne sa...

Hi hi... min förra hund, Rocky, satt alltid bakom ratten när vi stannade. Så ingen tog den viktiga tingesten liksom - de är bra roliga!

Yvonne L sa...

Man måste ju hålla koll! ;0)

Jenny sa...

Han är fin han. :)

Yvonne L sa...

Det tycker han också! ;0)